26 nov. Fort Voordorp

Niels Boer

Dutchiez

Startups: jong, innovatief en ambitieus. Wat kun jij hier van leren? We hebben die bedrijven uitgenodigd die je in één sessie zoveel mogelijk vertellen over de wereld van startups.

"Studeren was nooit echt mijn ding", aldus Niels Boer, oprichter van Dutchiez. Hij verliet op zijn 16e school zonder startkwalificatie, maar al snel kwam hij erachter dat hij niet gelukkig werd van ongeschoold werk. Daarom begon hij in 2007 op 20 jarige leeftijd een autobedrijf. Na enkele jaren van succes kreeg hij een zware burn-out, daardoor was hij genoodzaakt mijn leven te overdenken en een nieuwe start te maken. Hij verruilde Twente in voor de grote stad: Den Haag en werkte 2 jaar in de Tweede Kamer voor de Partij van de Arbeid. In die tijd realiseerde ik mij dat mijn passie bij ondernemen ligt. Met zijn verloofde is hij in 2018 met Dutchiez B.V. gestart en zij maken stroopwafels met toppings voor de retailmarkt. Daarnaast volgt hij een fulltime studie aan de Hogeschool Rotterdam dat hij combineert met het groeien van onze startup.

Dutchiez is begonnen binnen de Rotterdam Business School en is onder andere tot beste startup verkozen. En daar zijn zij best een beetje trots op! Maar wat ze bij Dutchiez veel belangrijker vinden is dat ze een product creëren dat écht aansluit op de wensen van de klant. Daarom hebben zij honderden mensen, zowel nationaal als internationaal, laten proeven van hun stroopwafels. Al deze feedback hebben zij mee genomen in het product. Hun motto: “Make a product people want, don’t make people want the product!” 

Niels deelt zijn ervaringen en inzichten met zijn startup.

Terug naar overzicht