8 JUN. '23

Henk Hofstede

ABN Amro

Henk Hofstede, sector bankier retail van ABN-Amro, zoomt in op het verwachte winkelgedrag na COVID-19. De coronacrisis heeft enorme invloed gehad op de samenleving. Werknemers gingen grotendeels thuiswerken, internationaal reizen werd bemoeilijkt en de economie werd min of meer in tweeën gedeeld; supermarkten en de gezondheidszorg kwamen handen tekort, terwijl onder meer de culturele sector en de horeca lam werden gelegd. Consumenten konden en wilden door het virus en de overheidsmaatregelen minder naar fysieke winkels, waardoor het doen van aankopen via internet een enorme boost kreeg. Het is cruciaal om te weten in hoeverre de gedragingen van consumenten zijn veranderd en vooral of deze veranderingen blijvend zijn.

Met het uitdoven van de pandemie is nu de prangende vraag of het aankoopgedrag van consumenten blijvend is veranderd.

Henk Hofstede is Sector Banker Retail bij ABN AMRO. Henk is bedrijfseconoom met een specialisatie in Management en Organisatie. Hij heeft ruime ervaring in het adviseren van MKB bedrijven. Als Sector Banker Retail volgt hij nauwlettend trends en ontwikkelingen voor de retailbranche, zowel food als non-food retail. ‘In mijn rol adviseer ik bedrijven over actuele trends en ontwikkelingen. Technologische en demografische ontwikkelingen geven een structurele verandering in de manier waarop en waar de consument winkelt. Door onze kennis, kunde en netwerk te ontsluiten, voegen we als bank waarde toe in tijden van steeds snellere verandering.’

Terug naar overzicht