26 nov. Fort Voordorp

Ed Sander

ChinaTalk

De wereld in transformatie. Ed Sander (ChinaTalk) neemt ons mee in de wereld van New Retail in China. Vanaf 2015 zijn Alibaba en andere Chinese internetbedrijven actief geweest in het integreren van de off- en online markten in China op manieren die voor ons ongekend zijn. Je hoort en ziet de nieuwste innovaties binnen retail in China, zoals onbemande winkels, Hema-supermarkten, technologie om offline winkelen leuker en handiger te maken en nog veel meer.

Ed Sander is medeoprichter van ChinaTalk, een organisatie gespecialiseerd in kennisoverdracht over China. Hij heeft een achtergrond in database- en online marketing. Hij is coauteur van het prijswinnende boek Event Driven Marketing en de internationale opvolger Follow That Customer! en voormalig docent bij Beeckestijn Business School. In 2011 besloot hij twee jaar vrijwilligerswerk te gaan doen in China. Daar werkte hij als marketingconsultant voor een aantal non-profit organisaties in Xi’an en was tevens online marketingmanager voor het Xi’an International Business Forum. Ook gaf hij een aantal colleges aan de Shaanxi Normal University. In 2015 was hij bestuurslid van Guanxi.nl, de zakelijke netwerkorganisatie voor China.

Ed publiceerde ruim 150 artikelen over China voor websites als CustomerTalk, China2025.nl, CRTV en gedrukte media als China Nu en Asian News. Elk jaar bundelt hij deze artikelen in gratis te downloaden e-books waarvan er inmiddels 5 verschenen zijn. Hij bezoekt China sinds zijn terugkeer naar Nederland nog op regelmatige basis. Niet alleen om zijn Chinese schoonfamilie te bezoeken of backpackend een nieuwe provincie te verkennen, maar ook om de nieuwste technologische ontwikkelingen aan den lijve te ondervinden. 

Terug naar overzicht