8 JUN. '23

Ine Stultjens

Koninklijke Auping

Head of Marketing en Communications Ine Stultjes laat zien hoe de beddenfabrikant Koninklijke Auping zijn eigen koers vaart. Auping heeft de ambitie om de wereld ‘uit te rusten’. Dat doet het bedrijf door de matrassenberg circulair te maken, en door mensen met slaapproblemen te helpen, bijvoorbeeld met de slaaprobot Somnox. Tijdens de eerste lockdown produceerde Auping medische mondkapjes zodat tekorten konden worden opgevangen. Met Evolve ontwikkelde Auping het eerste circulaire matras. Deze best practice bracht de overheid ertoe om de markt op te leggen dat na 2025 75% van de matrassen verwerkbaar moet zijn. Nu worden alle fabrikanten verplicht om matrassen circulair te maken en dus heeft Auping de hele markt kunnen beïnvloeden. 's middags kun je tijdens de RetailJacht zelf een kijkje nemen bij de winkel van Auping in The Mall of the Netherlands.

Hoe kun je als merk, retailer, producent of leverancier het verschil maken? Welke aanknopingspunten zie jij?

Ine Stultjens heeft een indrukwekkende track record in de FMCG-branche bij onder andere Sara Lee, Douwe Egberts, Innocent Drinks en Nestlé. Sinds 2016 werkt ze als Head of Marketing en Communications bij Royal Auping en geeft ze richting aan de ambitie van het merk om de wereld écht uit te rusten.

Terug naar overzicht