27 nov. DRU Cultuurfabriek Ulft

Margreet van Schaijck

LUSH

De praktijk van Lush

Brandmanager Margreet van Schaijk laat zien hoe de cosmeticaketen structureel zijn eigen koers vaart. Hoewel veel ‘duurzame initiatieven’ niet verder komen dan kleinschalig en goedbedoeld, combineert Lush het duurzame met een zeer innovatief assortiment én commercieel succesvolle operatie in 51 landen.

Hoe kan jouw assortiment beleving en marge creëren op de winkelvloer? Welke aanknopingspunten zie jij voor retailers?

Margreet van Schaijk is als Brandmanager bij LUSH verantwoordelijk voor de algehele merkstrategie van LUSH Nederland en België. LUSH is een wereldwijde fabrikant en retailer van verse handgemaakte cosmetica. Het bedrijf wil de cosmetica-industrie structureel veranderen en verduurzamen en een bewustwording in gang zetten bij de consument. Lush bedenkt, produceert en verkoopt handgemaakte producten rechtstreeks aan klanten via eigen winkels. Het nu actief in meer dan 50 landen en heeft momenteel 10 winkels in Nederland.

Terug naar overzicht